Posjećenost web stranice je moguće doznati na nekoliko načina:
- Jedan od načina je web analiza kod vašeg web hosting pružitelja. Potrebno je posebno zatražiti aktivaciju statističkih logova Vaše web stranice, gdje je jasno prikazana posječenost Vaše web stranice. Iskustveno znamo da ovaj način nažalost ima i lošu stranu, ukoliko aktivirate detaljnu analizu posječenosti, logovi s vremenom rastu te gubite na web prostoru same stranice, što može rezultirati nedostupnosti stranica.
- Drugi način je web analiza u postojećem sustavu koji koristite, odnosno ukoliko je Vaša web stranica napravljena u CMS sustavu za upravljanje sadržajem, moguće je vrlo lako uključiti analizu posjeta korisnika te unutar CMS sustava pratiti posjećenost Vaših web stranica.
- Treći način koji je možda i najpregledniji je učlanjivanje u besplatni Google Analitycs web program. Učlanjivanje je vrlo jednostavno i jedino što je potrebno napraviti je verificirati web stranicu da je zaista vaša postavljanjem Koda koji Vam Google ispiše prilikom učlanjivanja. Taj dio koda ujedno i bilježi sve korisnike koji pristupaju Vašoj web stranici. Unutar Google Analytics web programa moguće je raditi opsežne analize klikova korisnika unutar stranice sa brojnim ugrađenim grafovima i detaljnom analizom Vaše web stranice.
Ovo su najčešći besplatni web programi koje korisnici koriste za analizu posječenosti, te su se pokazali kao i najpouzdaniji. Za sve detaljnije analize i izvještaje postoje profesionalni programi koji nisu besplatni nego se dodatno plaćaju ali daju još detaljniji uvid u posječenost i interes korisnika za sadržaj unutar Vaše web stranice.